NLFR

Platform over interieur- & exterieurschrijnwerk
Vijfsterrenklantenreis met functionele webshop
De digitalisering neemt niet weg dat persoonlijk contact en een positieve klantenreis de basis van de dienstverlening vormt.

Vijfsterrenklantenreis met functionele webshop

Om het leven van de klanten eenvoudiger te maken, kiest Baars & Bloemhoff bewust voor een uitgebreide digitalisering van hun diensten. De populariteit van de webshop nam fors toe en met enkele nieuwe functionaliteiten biedt de specialist in plaatmateriaal nog meer inspiratie, transparantie en klantgerichte service. Hoewel Baars & Bloemhoff zich digitaal nog sterker in de markt zet, blijft persoonlijk klantencontact essentieel.

De website van Baars & Bloemhoff is een populair kanaal voor alle bestellingen. Door de toename aan bezoekers op de webshop, kreeg de plaatspecialist nog beter zicht op de noden van de gebruikers. Ilse Van Worp is CRO-specialist bij Baars & Bloemhoff en legt uit hoe het bedrijf de webshop continu optimaliseert: “Onze website heeft twee grote doelstellingen. Enerzijds willen we onze klanten inspireren en adviseren. We zetten daarom steeds meer in op foto- en videografie. Dit creëert sfeer, beleving en karakter waarop bezoekers hun keuze baseren. Daarnaast leiden we klanten zo efficiënt mogelijk toe naar de aankoop van de juiste producten.”

Baars & Bloemhoff maakt het berekenen van plaatmaterialen makkelijker met een nieuwe digitale bewerkingstool.

Voorloper in digitale functionaliteiten

Allround marketeer en contentmanager Dimitri Traas vult aan: “We werken al sinds de opstart in 2015 aan het optimaliseren van onze website en die klus zal nooit helemaal af zijn. Want we blijven inspelen op de noden van de gebruikers en op de steeds veranderende markt. Persoonlijk contact is voor Baars & Bloemhoff essentieel. Door die feedback sturen wij onze dienstverlening bij en maken we het voor onze klanten nog makkelijker om de juiste producten te vinden.”

De webshop van Baars & Bloemhoff bestaat uit uiteenlopende functionaliteiten en is hiermee een voorloper op de Belgische en Nederlandse markt. Bezoekers krijgen op elk moment van de dag een accurate voorraadstand en bij alle producten krijg je meteen zicht op de prijzen. Bestellingen die je voor 17 uur plaatst, worden de dag nadien geleverd. Het bedrijf hecht veel belang aan transparantie over leveringstijden en tarieven en ook afrekenen verloopt efficiënt. Zo betaal je gemakkelijk via de website op factuur, zelfs met Bancontact. Via het platform download je eenvoudig facturen en bestellingen voor je administratie. Baars & Bloemhoff staat daarbij met een glimlach voor je klaar om een gepersonaliseerde offerte voor je op te maken. Zo ben je zeker van de scherpste prijzen. Bovendien is de digitale omgeving beschikbaar als app voor je smartphone. Zo heb je Baars & Bloemhoff altijd binnen handbereik.

Ilse: “Ik wil benadrukken dat klanten altijd contact mogen opnemen met de klantendienst. Hoe gebruiksvriendelijk de website ook is, tussen zoveel data en diensten geraak je de weg wel eens kwijt. Wat voor ons evident is, ervaart de gebruiker misschien niet zo. Zo pasten we onlangs onze menunavigatie aan na feedback van enkele klanten. Onze collega’s staan je bij en leren daaruit wat nog beter kan.”

Bestelapp: De digitale omgeving is ook beschikbaar als app, zo heb je Baars & Bloemhoff altijd binnen handbereik.

Eenvoudig plaatmateriaal op maat met nieuwe bewerkingstool

Een van de nieuwste toepassingen is een bewerkingstool. Daarmee vragen bezoekers via een eenvoudig digitaal proces standaardmaterialen aan die op maat afgewerkt zijn. Dimitri: “Kantenband verlijmen, persen, fineren, CNC-bewerkingen en noem maar op. Je krijgt ook meteen een overzicht van hoeveel specifieke stukken je uit een plaat haalt en hoeft dus zelf minder te rekenen.” Omdat de bewerkingstool zoveel functionaliteiten heeft, is deze toepassing enkel beschikbaar via de website. Daardoor behouden klanten het beste overzicht op hun totale project.

Hoe komen klanten bij Baars & Bloemhoff terecht? Welke stappen zetten ze voor ze overgaan tot een aankoop? Waar zoeken klanten naar op onze website? Om de dienstverlening te optimaliseren bracht Baars & Bloemhoff de volledige klantenreis in kaart. Ilse: “Door hierop te anticiperen, verkorten we de klantenreis tot een efficiënt en aangenaam traject. We beschikken over een ruime kennisbank en een ontzettend breed assortiment. Op inspiratiepagina’s linken we meteen naar gerelateerde producten, dat is quasi ongezien in België, maar voor ons is het vanzelfsprekend. Zo beleven onze klanten Baars & Bloemhoff op de meest optimale manier.”

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details