NLFR

Platform over interieur- & exterieurschrijnwerk
Bona blijft pionier in producten voor houten vloeren
Met Bona hebben parketteurs de garantie dat hun vloeren er nog jarenlang piekfijn uitzien.

Bona blijft pionier in producten voor houten vloeren

Het Zweedse Bona AB is gespecialiseerd in producten voor het plaatsen, renoveren en onderhouden van kwaliteitsvloeren en wereldwijd vertegenwoordigd. Met een sterke focus op duurzaamheid en milieuvriendelijkheid ontwikkelt het bedrijf hoogwaardige lijmen, lakken, reinigings- en schuurmiddelen en oliën om de natuurlijke schoonheid van houten vloeren in de verf te zetten. “Bij ons vind je alles voor je vloeren, behalve de vloeren zelf”, vertelt marketingverantwoordelijke van Bona Be-Lux Debbie Verdeyen.

Sinds de start in 1919 zwaait het Zweedse familiebedrijf Bona de scepter als expert in vloeronderhoud. Met een diepgewortelde passie voor houten vloeren is het bedrijf wereldwijd een gerenommeerde speler. Het Belgische filiaal bevindt zich in Zaventem van waaruit het een uitgebreid assortiment reinigings- en schuurmiddelen, lijmen, lakken, oliën en machines en tools verdeelt. Bona richt zich in de eerste plaats op gedreven vloerders met oog voor detail, maar ook eindconsumenten rekenen op hen voor degelijk en betrouwbaar advies voor het beste onderhoud van hun parket.

Bona is gespecialiseerd in producten voor het plaatsen, renoveren en onderhouden van kwaliteitsvloeren.

Het Bona-systeem

“De producten van Bona verzorgen je parket over de hele lijn”, verklaart marketingverantwoordelijke van Bona Be-Lux Debbie Verdeyen. “We hebben alles voor houten vloeren in huis, behalve de vloer zelf. Van egalines en silaanlijmen bij de plaatsing over schuurgerei en afwerkingsmiddelen tot producten en machines voor een noodzakelijke renovatie van een oude vloer. We kiezen heel bewust voor een volledige lijn die vloeren van a tot z onderhoudt.”

Die visie kadert integraal binnen de duurzaamheidsstrategie van het bedrijf. In 1979 bracht het bedrijf als eerste ooit een watergedragen parketlak op de markt. Nog steeds is dit een van de meest verkochte producten in het assortiment. “We brengen heel regelmatig nieuwe en vernieuwde producten op de markt. Hierbij streven we steeds naar middelen en ingrediënten met zo weinig mogelijk impact op het milieu en een onberispelijke werking. De speerpunten van Bona zijn dan ook sinds jaar en dag kwaliteit, veiligheid en betrouwbaarheid.”

Streven naar optimaal gebruiksgemak

Een van de nieuwste ontwikkelingen van Bona is Traffic GO, een nieuwe generatie twee componenten parketlak voor houten vloeren met ingebouwde harder. Daarmee wil de specialist het gebruik van isocyanaten, zoals bij standaard twee componenten lakken, uitfaseren want bij Bona Traffic GO hoef je geen afzonderlijke harder te mengen. De lak reageert namelijk meteen op de drager. “Traffic GO optimaliseert de user experience: minder werk voor meer rendabiliteit. De ontwikkelingstactiek ligt bij al onze producten steeds op het comfort van de gebruiker en de duurzaamheid van het hout”, benadrukt Debbie. “Iedereen van Bona zit op dezelfde lijn. De One Bona-meetings dragen hiertoe bij. Tijdens zo’n overleg wordt elke medewerker, van de basis tot het beleid, betrokken bij de strategie van het bedrijf en de manier waarop we de zaken in de toekomst willen aanpakken. Die gedragen aanpak leidt tot betrokkenheid, het delen van kennis en passie en gezonde innovatiedrang die Bona laat floreren.”

Het Bona-systeem is een kwalitatieve, duurzame lijn die vloeren van a tot z onderhoudt.

Een warme overdracht

Behalve professionals kunnen ook consumenten bij Bona terecht voor advies over het onderhoud van hun vloer of voor de benodigde producten. Meestal komen ze via een professional in contact met het bedrijf. “Parketteurs delen met ons een grote liefde: de natuurlijke pracht van houten vloeren”, aldus Debbie. “Zij willen net als wij het beste voor het hout, daarom kiezen ze voor Bona. Ze hebben de zekerheid dat de vloer er nog lang piekfijn uit zal zien. Zij geven die passie voor het hout door aan hun eindklant. Zie het als het goede voorbeeld. Want als het werk van de vloerder erop zit, ligt de bal in het kamp van de consument. Daarom zijn we ook bereikbaar voor hen voor het verdere onderhoud van hun vloeren. Want zij blijven trouw aan de kracht van Bona.”    

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details