NLFR

Platform over interieur- & exterieurschrijnwerk
Vakbeurs focust op welzijn en gezondheid

Vakbeurs focust op welzijn en gezondheid

Domotex 2020 in het teken van Atmysphere

Op DOMOTEX 2020, de grootste vakbeurs ter wereld voor de vloerbekledingssector, zal alles draaien rond het thema Atmysphere. Daarmee verwijst de organisatie, Deutsche Messe, naar welzijn, duurzaamheid en het gebruik van natuurlijke materialen. Kortom, vloerbekleding die een omgeving creëert die bijdraagt aan de gezondheid en het welbevinden van elk individu.

Atmysphere

DOMOTEX 2020 trekt resoluut de kaart van materialen die het welzijn en de gezondheid van de mens bevorderen. Het gaat dan bijvoorbeeld om vloeren met extra geluidsisolatie, tapijten die fijne stofdeeltjes vasthouden of isolerend werken, vloerbekleding met hypoallergenische eigenschappen en houten vloeren die vocht opslaan en terug afgeven wanneer de lucht in de ruimte droog is. Daarnaast is ook het esthetische aspect van een vloer, en het zacht aanvoelen ervan, belangrijk voor het creëren van een oase van rust en welbevinden.

Creative Matters zal één van de 1.500 standhouders zijn. (Beeld: Aaron Leitz)

 

Duurzaam en natuurlijk

Het thema voor DOMOTEX 2020 werd niet toevallig gekozen. Het bouwt voort op de algemene maatschappelijke trend om op gezondheid en welzijn te focussen. Sonia Wedell-Castellano, global director van DOMOTEX, verwoordt het zo: “Gezondheid staat synoniem voor levenskwaliteit en welzijn. Dat vertaalt zich naar hoge eisen als het op onze leefomgeving aankomt. Duurzaamheid, recycleren en het gebruik van natuurlijke materialen staan niet voor niets hoog op de maatschappelijke agenda. Gezien het belang van vloerbekleding voor een interieur, springt de sector maar al te graag mee op die trein.”

Framing Trends showcase

DOMOTEX is dé beurs waar standhouders en bezoekers kennis, ideeën en inspiratie kunnen delen over de nieuwste producten en de laatste trends in vloerbekleding. Het communicatieve en creatieve hart van de beurs, Framing Trends, zal voor het eerst de volledige hal 8 innemen. In deze hal zullen bezoekers kunnen genieten van walkthrough presentaties en installaties, die een dynamische sfeer creëren. Er is een speciaal podium voorzien voor het Talks-programma en een forum, waar discussie en interactie worden gestimuleerd. Vanuit hal 8 vertrekken ook de begeleide tours doorheen de vakbeurs.

De showcase is opgedeeld in vier zones: ‘Art & Interaction’, waar kunstenaars creatief aan de slag gaan met het thema, ‘NuThinkers’, waar studenten en start-ups het beste van zichzelf laten zien, ‘Flooring Spaces’, waar bezoekers de meest innovatieve producten en installaties ontdekken, en tot slot ‘Contract Frames’, waar men het thema op een echte en tactiele manier ervaart.

De ‘Unique’-collectie van ter Hürne belichaamt de trend van natuurlijke en warme materialen.

 

1.500 standhouders

Aan de standhouders wordt gevraagd om hun producten en omkadering zoveel mogelijk te laten aansluiten bij het thema Atmysphere, ook buiten de Framing Trends showcase. Zo worden bezoekers van a tot z ondergedompeld in een sfeer van welzijn en duurzaamheid. Uiteraard zullen zowel de grote als kleinere spelers uit de sector opnieuw aanwezig zijn, zowel voor indoor als outdoor vloerbekleding. Sonia Wedell-Castellano: “Er zullen zo’n 1.500 standhouders aanwezig zijn, waaronder bijvoorbeeld ter Hürne, Rug Star door Jürgen Dahlmanns, Naziri, Creative Matters, Galleria Battilossi, US floors, Decospan, Forestry Timber, … te veel om op te noemen dus.”

Praktisch

DOMOTEX 2020 gaat door van 10 tot 13 januari 2020 in Hannover, Duitsland. Meer informatie over de standhouders, het Talks-programma, de tours, enzovoort vind je op www.domotex.de.   

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details