NLFR

Platform over interieur- & exterieurschrijnwerk
Brio Group: de snelste weg naar je totaaloplossing
Partners komen vooral via hun netwerk bij Brio Group terecht. (Beeld: Brio)

Brio Group: de snelste weg naar je totaaloplossing

Klanten leggen de lat voor hun interieur steeds hoger en willen een totaalproject met premium oplossingen op maat. Als vakman is het een uitdaging hen op je eentje verder te helpen. Daarom is Brio Group de spilfiguur tussen leveranciers, installateurs, winkeliers en klanten. De aankoopgroepering ondersteunt zelfstandige ondernemers met een persoonlijke service. De kracht van de groep ligt in het netwerk dat het biedt, de kennis die gedeeld wordt en de toegang tot exclusieve leveranciers. 

“Deel uitmaken van een netwerk opent deuren”, aldus Interieurstudio Hoskens. (Beeld: Interieurstudio Hoskens)

Al tien jaar timmert Brio Group aan zijn netwerk van leveranciers en partners. De aankoopgroepering ontstond naast E.C.K., de vertrouwde groothandel in elektro en sanitair, en ondersteunt zijn partners vandaag in de groeiende vraag naar premium totaalinterieurs. Die partners komen vooral via het netwerk bij Brio terecht. Ze beschikken over hun eigen toonzaal en de mankracht om hoogwaardige interieurs te plaatsen, maar vakmensen moeten vooral uitblinken in hun werk om in aanmerking te komen. Business Development Manager Caroline Dries: “Voor je partner wordt van onze community leren we elkaar beter kennen tijdens een verkennend gesprek. Onze samenwerking moet een win zijn voor de leverancier, de vakman en de eindklant.” 

Brio Group helpt zijn partners op weg met de Brio Academy. (Beeld: Brio)

Oplossingen op maat

Brio Group is, meer nog dan een aankoopgroepering, een retailgroep die keuken- en badkamerbouwers maar ook de betere schrijnwerkers in hun dagelijkse ondernemerschap versterkt. De groep maakt het verschil in totaalprojecten in het hogere segment. Caroline legt uit hoe Brio Group in een veranderende markt past: “De vraag naar hoogwaardige interieurs neemt toe. Dat bewijst voor ons dat de vakman de toekomst is. Wil je de verwachtingen van klanten blijven overtreffen en echt het verschil maken, kopieer dan niet zomaar hun moodboards, maar gebruik ze als dankbare leidraad, aangevuld met jouw expertise op basis van specifieke noden en maatschappelijke trends. Het gaat om hoe slim je omgaat met wat je door je klant voorgeschoteld krijgt. Oplossingen op maat dus en dan heb ik het niet enkel over de afmetingen.”

Om tot die oplossingen op maat te komen, werkt Brio Group samen met topleveranciers. Onder de noemer Brio Collection faciliteert het de aankoop van producten uit het hogere segment voor het hele interieur. Een grote plus is het netwerk: als interieurbouwer kan je bij heel wat leveranciers en andere vakmannen terecht voor een oplossing op maat. Dat beaamt ook Steven Vervoort, zaakvoerder van Interieurstudio Hoskens uit Beerse en al een vijftal jaar partner van Brio Group: “Deel uitmaken van een netwerk opent deuren. We maken kennis met partners die ons verder kunnen versterken.”

Het team ondersteunt zijn partners in de groeiende vraag naar premium totaalinterieurs. (Beeld: Brio)

Meer dan de beste producten

Brio Group creëert de optimale flow tussen het vernieuwende aanbod van zijn leveranciers en het vakmanschap van de interieurbouwer. Elke schakel binnen de customer journey moet op punt staan, van het eerste klantcontact tot een rimpelloze naservice. Daarmee helpt Brio Group zijn partners op weg met de Brio Academy. Als interieurbouwer kan je workshops en evenementen bijwonen en je bijscholen in zaken als sales, teken- en plansoftware, installatietechnieken en zelfs employer branding. Ook bedrijfsbezoeken en inspiratiedagen staan op de agenda. 

Brio wordt door zijn partners ook geprezen om zijn faciliterende rol. Zo adviseert en ondersteunt de groep interieurbouwers om hun branding en marketing op punt te zetten. Brio Branding coacht hen bijvoorbeeld bij het verfijnen van websites en social media. Caroline: “Hoe garandeer je dat een klant zich van a tot z geholpen voelt en dat het hele pakketje klopt? Die vraag helpen we onze partners te beantwoorden. Zo bereiken we samen die gegeerde customer delight.”    

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details