Asamco Group en Groco Group, 2 toonaangevende Belgische aankooporganisaties, hebben besloten om een vergaande samenwerking aan te gaan
• De leden van Groco treden toe bij Asamco
• DNA van beide organisaties is sterk vergelijkbaar
• Eén van de grootste professionele inkooporganisaties van België
• Inzetten op verdere professionalisering en extra dienstverlening
• Doorgedreven aanpak en toekomstgerichte visie
Na uitgebreid overleg tussen het bestuur van Groco en Asamco is gebleken dat er grote voordelen te behalen zijn uit een bundeling van de krachten. Naar aanleiding daarvan hebben alle leden van Groco besloten om toe te treden tot Asamco vanaf 1 januari 2022. Hiermee ziet Asamco zijn ledentotaal stijgen tot 77 onafhankelijke professionele vakhandels.
Dries Bauwens, Managing Director van Asamco : “We zijn zeer vereerd met de toetreding van de leden van Groco. Het geeft ons het vertrouwen dat we met onze aanpak de juiste richting uitgaan. Daarnaast zullen we veel voordelen kunnen halen uit deze samenwerking, zowel op vlak van aankoop als in de verdere professionalisering van onze organisatie.”
Zowel Asamco als Groco zijn belangrijke spelers binnen onze sector. Beide Belgische aankooporganisaties zijn gespecialiseerd in gereedschappen, machines, ijzerwaren en toebehoren voor zowel de bouw als industrie. Ook het DNA van beide organisaties leunt dicht aan bij elkaar. Ze dragen waarden zoals transparantie, onafhankelijkheid, vakkennis en klantgericht werken, met focus op de professionele eindgebruiker, hoog in het vaandel. Beiden zijn ook lid van Zevij-Necomij, een toonaangevende aankoopgroepering in de Benelux.
Deze samenwerking zorgt voor een nog stevigere positie van Asamco als één van de grootste professionele inkooporganisaties van België. Naast het aankoopvoordeel investeert Asamco fors in verdere professionalisering om efficiëntere en bijkomende dienstverlening te bieden aan leden en leveranciers.
Men wil vooral inzetten op digitalisering om de leden hiermee te ondersteunen in de aanpassing aan de nieuwe digitale en economische realiteit. Onder andere een digitaal order management en facturatiesysteem, een sterk marketing- en communicatieplan en een goede data management tool gaan ervoor zorgen dat de leden snel stappen kunnen zetten in de verdere digitalisering. Deze aanpak en visie was ook doorslaggevend in de keuze van Groco om toe te treden.
Mathieu Oosterlinck, voorzitter van de Raad van Bestuur van Groco Group : “Met Groco zijn we overtuigd van de meerwaarde van Asamco. De extra diensten en logistieke ondersteuning die ASAMCO supplementair zal kunnen aanbieden, geven onze leden de nodige slagkracht om verder succesvol te zijn in de ijzerwarensector.”