Baars & Bloemhoff is een naam die in de Nederlandse interieurbouwsector klinkt. Al vijftig jaar lang is het een toonaangevende leverancier van allerhande plaatmaterialen. De afgelopen jaren doorliep het familiale bedrijf een sterk digitaliseringstraject. En dat heeft zo zijn voordelen voor de vakman, weet zaakvoerder John Faas: “Die hoeft niet achterom te kijken naar zijn levering, maar krijgt proactief informatie en heeft zijn materialen op tijd. Zo blijft de focus op het schrijnwerk.”
Na een halve eeuw blijft Baars & Bloemhoff voortdurend zoeken naar vernieuwing. Samen met hun transparantie en hun sterke online service maakt het de firma tot een geliefde partner van interieurbouwend Nederland. De uitdagingen en de wensen uit de sector zijn in België dezelfde, dus lonkten bedrijven over de grens naar Baars & Bloemhoff. “We hadden al een aantal Belgische klanten, die we op de traditionele manier beleverden en te woord stonden. Zij vroegen zich af waarom ze niet dezelfde servicemogelijkheden kregen als hun Nederlandse collega’s. Een terechte vraag”, vindt Faas. “We bekeken de mogelijkheden om hieraan tegemoet te komen. Om onze aanpak klaar te maken voor de Vlaamse schrijnwerker moesten we evenwel nog wat hordes nemen. Dat is ondertussen gebeurd. Sinds mei werken onze bestaande Vlaamse klanten op de nieuwe manier. Na hun positieve feedback zijn we na de zomer gestart met de verdere uitrol en onze communicatie naar alle Vlaamse interieurbouwers.”
Vijf keer per week beleverd
Baars & Bloemhoff maakt zijn beloftes waar en die zijn niet min: bestel je voor 17 uur dan worden je materialen de volgende dag al geleverd. Voortaan dus ook in Vlaanderen. Vanuit het distributiecentrum in Zaandam rijden de chauffeurs van Baars & Bloemhoff vijf dagen per week uit om materialen te bezorgen aan hun klanten. “Dat is nog steeds voornamelijk plaatmateriaal,” zegt John Faas, “al is ons aanbod de afgelopen jaren ook met complementaire materialen uitgebreid. We willen gestaag verder evolueren naar wat de vakman nodig heeft. Ook als het over plaatmateriaal zelf gaat. Het maakt deel uit van onze doordachte groei.”
In het samenstellen van een actueel en oplossingsgericht assortiment zijn de klanten de drijvende krachten. Hun zoekgedrag bepaalt mee de nieuwe collecties en producten. Evoluties zoals de verduurzaming van de (interieur)bouwsector en innovaties worden zo opgepikt en vertaald in het gamma. “We houden steeds een echte samenwerking in gedachten. Als iedereen doet waar hij goed in is, gaan we er allemaal op vooruit. Vertaald naar onze business: wij garanderen de klant een vlotte, tijdige levering van hoogwaardige materialen, zodat hij efficiënt kan werken en de consument op zijn beurt vooruit helpt.”
Primeurs op Houtpro+
Als sterkhouder in de Nederlandse markt kan Baars & Bloemhoff uiteraard niet ontbreken op vakbeurs Houtpro+. De verdeler brengt in primeur zijn nieuwe duurzame merk mee, volledig circulair en gemaakt op basis van post-consumer hout. Tijdens hun beursdeelname geven ze bovendien de kick-off van de Maatwerk Awards, sinds 2018 hun eigen vakwedstrijd. “Voor architecten zijn er tal van prijzen, maar de makers worden vaak vergeten. Daar brengen wij graag verandering in, doorheen een aantal categorieën. Professionals kunnen zich inschrijven, worden geëvalueerd door een vakjury en tijdens een awardceremonie later op het jaar roepen we de winnaars uit. Dit concept brengen we binnenkort wellicht ook naar Vlaanderen. Omdat zonder de interieurbouwers al die mooie projecten niet kunnen ontstaan.”
Ook kennismaken met de service van Baars & Bloemhoff? Registreer je als klant via de website en ga meteen aan de slag.
Hal 5 – STAND 5310
Neem dan rechtstreeks contact op met Baars & Bloemhoff.
Contact opnemen