NLFR

Platform over interieur- & exterieurschrijnwerk
Veelzijdige houtpartner voor de vakman
CRAS bouwt verder aan zijn netwerk, zowel met fysieke shops als op hun digitaal platform.

Veelzijdige houtpartner voor de vakman

Familiebedrijf Cras ontstond 145 jaar geleden als pure houthandel, maar groeide doorheen de jaren uit tot een onestopshop voor de houtvakman. Met een breed assortiment aan hout- en aanverwante producten voor de bouw, het interieur en de tuin. De CRAS-missie is sinds de oprichting onveranderd gebleven: de vakman zo goed mogelijk ontzorgen in zijn activiteiten. “Daarvoor blijven we voortdurend evolueren, zowel in ons assortiment als in onze service”, benadrukt Kenneth Tallir, omnichannel marketingmanager bij CRAS.

CRAS is zoveel meer dan een groothandel voor hout.

CRAS is zoveel meer dan een groothandel voor hout. De afgelopen jaren investeerde het bedrijf sterk in zijn toegevoegde waarde. Van professioneel advies en houtbewerkingen tot een nationale aanwezigheid met 17 CRAS-shops. Kenneth Tallir: “Nabijheid is voor onze klanten erg belangrijk. In onze shops kunnen ze snel en eenvoudig afhalen of een bezoek inplannen samen met hun eindklant. Het persoonlijke contact en het advies in onze CRAS Shops zijn daarbij een grote meerwaarde. Zo hoeven onze klanten zelf niet in een eigen showroom te investeren, maar brengen ze hun klant gewoon mee naar een shop in hun buurt. Of ze verzagen of schaven werkstukken op de compacte machines in de shop.”

Assortiment optimaliseren via category managers

Een tijdje terug riep CRAS zijn category managers in het leven. Die zijn elk verantwoordelijk voor een specifiek deel van het assortiment. Ze volgen de evolutie binnen hun eigen gamma op de voet en passen het aanbod van CRAS aan waar nodig, zodat de vakman op elk moment de nieuwste en beste oplossingen vindt voor zijn project. “Samen dragen al deze category managers bij aan ons consistent verhaal. Als professional kan je op ons rekenen, welke hout- en aanverwante producten of toebehoren je ook nodig hebt.”

Een CRAS Shop, de ideale showroom om je klant mee naartoe te nemen.

Fysieke en digitale aanpak

De fysieke aanwezigheid van CRAS is en blijft cruciaal in de dienstverlening. De komende jaren wil het bedrijf dan ook het netwerk aan CRAS Shops verder uitbreiden, om nog dichter bij de professional te staan. “We testen in een aantal vestigingen nieuwe diensten uit, zoals een nachtsas, een fast flow balie voor snelle (aangekondigde) afhalingen en een ‘wood works’-afdeling om lokaal bewerkingen te doen op hout en platen. Op die manier willen we onze klanten nog beter bedienen en ontzorgen”, vertelt Kenneth Tallir verder.

Tegelijk gaat de digitalisering onverminderd verder. Via een online platform zal het straks makkelijk zijn om bestellingen te plaatsen en op te volgen, facturen te bekijken, alle productinformatie te consulteren en zo meer. “Precies die combinatie is voor de professionele klant een grote troef”, vindt Kenneth. “Wil hij snel iets bestellen vanop zijn werf of eigen kantoor, dan kan zal dat straks ook online kunnen. Wil de klant onze materialen echt ervaren en vergelijken of wil een vakman advies voor een complex project, dan kan komt hij naar een van onze CRAS Shops. Een omnichannel aanpak waar wij sterk in geloven.”

In de CRAS Shops vind je alle houtproducten en toebehoren.

Duurzame relaties, duurzame producten

Elke dag bouwt CRAS aan langetermijnrelaties met zijn klanten. Die duurzame visie sluit aan bij de investeringen in een duurzaam gamma. Zo heeft CRAS een FSC- en PEFC-label voor ecologische houtkeuzes. Ook bij verdere verwerkingen staat een milieuvriendelijke aanpak voorop. Zo ondersteunt het bedrijf duurzaam bosbeheer, hergebruikt het houtafval en houtstof, en voorziet het in zijn eigen energie via 160.000 vierkante meter aan zonnepanelen en een eigen bio-installatie voor groene energie. “Daarnaast zetten we in op het thermisch verduurzamen van lokale houtsoorten met een eigen installatie”, geeft Kenneth nog mee. “Samen met onze klanten groeien en de uitdagingen van vandaag aangaan, daar gaan we voor.”    

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details