NLFR

Platform over interieur- & exterieurschrijnwerk
Service betekent je klant bijstaan, ook bij schade

Service betekent je klant bijstaan, ook bij schade

Een onschuldig stukje metaal op de verkeerde plaats. Zo weinig kan een brand veroorzaken in een houtverwerkend bedrijf, met grote schade als gevolg. Het overkwam Tech-Wood in Wichelen midden 2020. Als referentie op het gebied van stofafzuiging en industriële ventilatie kent Limoco deze risico’s maar al te goed. Vandaar dat ze hun klanten op elk moment bijstaan. Vanaf het advies bij de aanschaf van een nieuwe installatie tot en met bijstand indien er zich toch een incident zou voordoen.

Brand in filterinstallatie

Tech-Wood schaaft en recycleert hout, voornamelijk voor hun moederbedrijf Houtland. Tijdens het schaven kwam een stuk metaal in de stofafzuiging terecht. Met een brand in de filterinstallatie tot gevolg. De brandweer kon de schade beperken tot de filter, maar de productie lag hierdoor toch even stil. “Dergelijke incidenten kunnen zich jammer genoeg voordoen”, klinkt het bij Limoco. “Onze klanten kunnen in geval van nood rekenen op ‘ontzorging’. We helpen hen niet alleen bij de aanschaf van een nieuwe installatie, maar we staan hen bij vanaf het eerste moment na het incident.”

De service van Limoco biedt een ontzorging van a tot z voor elke stofafzuigsysteem of industriële ventilatie, ook in geval van schade.

Volledige ontzorging bij schade

Limoco sprong onmiddellijk bij, niet alleen om de productiestilstand te beperken maar ook door inbreng van hun expertise in het dossier bij de brandverzekering. “Na de brand was onze grootste bekommernis de productie zo snel mogelijk weer op te starten. Limoco heeft ons daarbij uitstekend geholpen. Binnen een week leverden ze een noodoplossing met een reservefilter“, beaamt Kristof Valcke van Tech-Wood. “Daardoor lag onze productie uiteindelijk slechts een viertal werkdagen stil. Toen de expert van de brandverzekering de schade kwam opmeten, kwam Limoco ter plaatse. Het ging om een vrij complex dossier, waarbij verschillende factoren een rol speelden.”

Limoco deed al het mogelijke om Tech-Wood bij te staan. Hun expertise bleek van onschatbare en doorslaggevende waarde. Kristof: “Op zo’n moment stel je vast dat tijdens de samenwerking met Limoco, die ongeveer 10 jaar geleden startte, een vertrouwensband gegroeid is. En dat die op lange termijn heel veel vruchten afwerpt. Een bedrijfsbrand is erg, maar de gevolgen voor ons bedrijf hadden veel erger kunnen zijn. Na het incident hebben we gedurende drie maanden verder gewerkt met de reserve-installatie van Limoco. Dat maakte al het verschil, want het was toen een bijzonder drukke periode voor ons.”

Solide samenwerking

Valcke onderstreept het belang van een goede samenwerking met zijn leverancier en servicepartner: “Ik ben 30 jaar en neem in ons bedrijf stilaan de fakkel van mijn vader over. Het stelt me enorm gerust dat we samenwerken met een partner als Limoco, die zoveel expertise in huis heeft. De manier waarop ze ons in de periode na het incident hebben bijgestaan, verdient een pluim. Dat ze gevestigd zijn aan de andere kant van het land, ervaren wij niet als een nadeel. Ze hebben namelijk een serviceafdeling in West-Vlaanderen. Ook bij Limoco is trouwens net een generatiewissel gebeurd. We zijn dus samen een perfecte combo, nu en in de toekomst.”

VEILIG WERKEN, EEN PRIORITEIT

Limoco hecht enorm veel belang aan veiligheid. Ze werken altijd volgens de ATEX-richtlijnen en zullen steeds het nodige advies geven wanneer een klant investeert in een nieuwe stofafzuiginstallatie. Ze raden hun klanten ook altijd aan om hun verzekering te raadplegen inzake de eisen die zij stellen m.b.t. brandveilige installaties. Want veilig werken voorkomt incidenten, schade en dus ook productiestilstand.    

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details