Platform over interieur- & exterieurschrijnwerk
Sectornieuws

Open communicatie en gerichte service

Geen betere manier om Brio Group, retailgroepering voor keukenelektro en sanitair, voor te stellen dan via een partner van het eerste uur: SD Schrijnwerkerij & Interieurbouw.

Brio-SD 5SD_Lil-9629 kopiëren
Hoge kwaliteit, zowel wat betreft materialen en producten als afwerking, zet de toon.

30 april 2021 Leestijd 5 minuten

Deel dit artikel

Al dertien jaar staat dit bedrijf voor kwaliteitsvol maatwerk en meesterlijk vakmanschap. Hun motto: “Wij zijn ontwerpers, wij zijn makers, wij zijn plaatsers.” Klantentevredenheid staat steeds voorop. En laat dat nu net ook het DNA en een van de drijfveren van Brio-group zijn: service met een plus, gecombineerd met een zeer open, duidelijke en persoonlijke communicatie.

Met meer dan 120 zijn ze ondertussen, de partners die vertrouwen op de diensten van de gestaag groeiende Brio Group. Het opzet: de krachten bundelen en ondernemers in keukens en badkamers samenbrengen in een retailgroep met slagkracht en zin voor initiatief. ‘Samen sterk’, luidt het devies. Met Brio wil men de partners ondersteunen in die aspecten waar ze nood aan hebben, zonder afbreuk te doen aan hun zelfstandig ondernemerschap. Onder de leden diverse maatwerkbedrijven, waaronder ook SD Schrijnwerkerij & Interieurbouw uit Herentals. Bij de oprichting van Brio Group in 2013 waren zij een van de eerste ondernemers die overtuigd waren van de formule en Brio-partner werden. Acht jaar later spreekt zaakvoerder Stijn Dirken vol lof over de samenwerking.

Partner voor de architect

Zowel voor de particuliere als de zakelijke markt is SD Schrijnwerkerij & Interieurbouw een referentie op vlak van maatwerk. Bij deze specialist in schrijnwerk en interieurinrichting kan men bovendien terecht voor houtskeletbouw en dak- en gevelwerken. Ook totaalprojecten behoren tot de mogelijkheden. Dit alles gebeurt steeds vaker in opdracht van en nauwe samenwerking met vaste architecten die telkens weer kunnen rekenen op die hoge kwaliteit, dit zowel voor renovatie- als nieuwbouwprojecten. Waarmee SD nog het onderscheid maakt? De zorgvuldige bewaking van timing en budget, maar ook een heldere communicatie met één projectleider. Die is meteen ook het vaste aanpreekpunt, van ontwerp tot de uiteindelijke oplevering en naservice. 

De toonzaal van retailgroepering Brio, steeds up-to-date om zowel partners als hun klanten te informeren. (Beeld: Dimitri Janssens Fotografie)

Open communicatie

Klantenservice primeert, ook bij Brio Group, die aan SD Schrijnwerkerij & Interieurbouw een gewaardeerde partner heeft. Brio is meer dan een aankoopgroepering. Stijn Dirken: “Wanneer we klanten doorverwijzen naar de toonzaal van Brio, weten we dat ze correct geadviseerd worden, zowel over de nieuwste keukentoestellen als het sanitair. Ook de opvolging en communicatie verloopt goed: zeer open en vlot. De persoonlijke benadering maakt het verschil. En we kunnen steeds rekenen op een snelle levering. Bestellingen plaatsen we via mail of op het Butler+ platform waar we meteen de voorraden en voorwaarden kunnen nakijken. Een probleem met een toestel dat niet meteen opgelost geraakt? Brio verleent ons ruggensteun. En dat wordt geapprecieerd.” 

SD Schrijnwerkerij & Interieurbouw werkt frequent samen met architecten, voor totaalprojecten als keukeninrichting.

Opleidingen en marketingondersteuning

Brio Group gaat voor de totaalaanpak en biedt zijn partners een uitgebreid servicepakket aan. Vooreerst neemt Brio de aankooponderhandelingen uit handen, om zo als groep de beste voorwaarden te bedingen voor de partners. Dit doen ze zowel voor de keukentoestellen en het sanitair als voor aanverwante diensten, zoals bijvoorbeeld voor verzekeringen en softwarepakketten. “En voor het gebruik van deze software, werd door Brio ook de nodige opleiding voorzien”, aldus nog Stijn Dirken. Daarnaast worden er regelmatig momenten georganiseerd rond badkamer- en keukenbeleving en staan er ook technische trainingen op het programma. Tot slot kunnen partners rekenen op ondersteuning op vlak van communicatie – zowel on- als offline – en een bredere marketingaanpak. Van flyers over beursdeelnames en themadagen tot desgewenst de website en showroominrichting. Service op maat van de concrete behoefte en wensen.  

Nieuwsbrief

Meld u aan om nieuws & updates te ontvangen.

louwers mediagroep
  • GWW-BE

    Grond/Weg/Waterbouw

    Platform over infrastructuur, ruimtelijke inrichting, civiele- en openbare werken

    Naar website
  • IA

    Industrial Automation

    Platform over productie- en procesautomatisering

    Naar website
  • LP

    Lumenpro

    Platform over licht en verlichting

    Naar website
  • MTV

    Metaalvak

    Platform voor de metaalverwerkende industrie

    Naar website
  • Recyclepro

    Recyclepro

    Platform over de gehele recyclingstroom

    Naar website
  • CLW

    Construire la Wallonie

    Plateforme pour le bâtiment, génie civil et infrastructures

    Naar website
  • Greenpro

    Greenpro

    Platform voor de tuin- en groenprofessional

    Naar website
  • KB

    Keukenbouw

    Platform over design en techniek in de keukenbranche

    Naar website
  • Bouwmat

    Bouwmat

    Platform over bouwmaterieel & bouwmachines

    Naar website
  • BAVL

    Bouwen aan Vlaanderen

    Platform voor de bouw

    Naar website
  • ArchiComm-BE

    ArchiComm

    Platform over architectuur, interieur- & landschapsarchitectuur

    Naar website
0%

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details