NLFR

Platform over interieur- & exterieurschrijnwerk
Ontzorgen is dagelijkse kost

Ontzorgen is dagelijkse kost

Dag in, dag uit je eigen werking optimaliseren en ideetjes uitwerken om je klanten toegevoegde waarde te bieden en een extra duw in de rug te geven. Dat is wat Van Hoecke doet. Verdeler, fabrikant, dienstverlener. Steeds met het helpen van de klant als leitmotiv en met aandacht voor veranderende trends.

“Ik wil klanten nog beter helpen.” Luc Van Hoecke richtte in 1967 zijn eigen bedrijfje in functioneel meubelbeslag op met deze enkele zin als missie en rode draad. Exact 55 jaar geleden zette Van Hoecke zwaar in op het leveren van service en toegevoegde waarde om klanten een extra duwtje in de rug te geven. Tot op de dag van vandaag is dat ene zinnetje een centrale pijler binnen de werking van Van Hoecke. “Zo zijn we onder meer overgestapt op het aanbieden van voorgemonteerde lades”, horen we van Karen Coomans van Van Hoecke. “Een tijdrovende bezigheid doen wij nu voor onze klanten. En zo denken we continu na over ingrepen die het onze klanten nog makkelijker maken.”

Van Hoecke: “Het aanbieden van voorgemonteerde lades is een belangrijke stap geweest in de ondersteuning van onze klanten.”

Meer dan box moving alleen

Wie Van Hoecke zegt, noemt in één adem ook Blum. Dat is ook niet meer dan normaal. Al snel na de oprichting van Van Hoecke start de samenwerking met de Oostenrijkse fabrikant van scharnieren, klapdeursystemen en ladesystemen. “Een jarenlange samenwerking die ons in staat stelt heel nauw met hen samen te werken”, verduidelijkt Coomans. “En dat legt ons geen windeieren want we zijn hiermee al jaren marktleider. Maar met ons credo in het achterhoofd zochten we naar nog meer mogelijkheden om onze klanten te helpen en daaruit zijn dan Orgalux, ons eigen merk lade-indelingen en keukenhulpjes, en Ta’Or Box, ons houten ladesysteem dat we zelf produceren, ontstaan. We evolueerden daarmee van verdeler naar verdeler-fabrikant en dat brengt ons ook buiten de grenzen van de Benelux. Nog steeds met Sint-Niklaas als kloppend hart van het familiebedrijf.”

Centrum van het huis

In de 55 jaar dat Van Hoecke bestaat, hebben de firma en zijn werknemers wel wat veranderingen de revue zien passeren. Coomans: “Klopt. Met name twee evoluties domineren wel de ‘recente’ aanpassingen die we zagen gebeuren. En die nog steeds gebeuren. Zo is de keuken geen achterafkamertje meer maar wel het centrale punt in de woning. Het controlecentrum van het gezin, zeg maar. En dat heeft uiteraard zijn gevolgen voor de gebruikte producten en systemen. Deze moeten nu functioneel en mooi zijn. Ergonomie is ook hoe langer hoe meer een aandachtspunt geworden. We beschikken over een uitgebreid assortiment oplossingen om de vragen van de klant van een gepaste oplossing te voorzien. Bovendien deden we een grondig onderzoek naar de ideale indeling van de keuken om een optimale keukenflow te hebben. In onze showroom vinden geïnteresseerden een keukenopstelling volgens deze optimale keukenflow.”

Ta’Or Box, het eigen houten ladesysteem van Van Hoecke..

Veel meer online

Een tweede belangrijke evolutie die Van Hoecke identificeerde betreft het volop digitaliseren en dus meer online gaan werken. “Meer en meer mensen gaan online op zoek naar informatie”, weet Coomans. “Vinden ze wat ze zoeken, dan willen ze ook meteen kunnen bestellen. Onze webshop staat voor hen klaar, compleet met duidelijke productinformatie en mogelijkheid tot bestellen. En onze online configurator laat hen toe om de lades zelf uit te tekenen zoals ze moeten zijn. Wij gaan dan aan de slag om ze voor te monteren. We merken dat deze service zeer goed aanslaat. Een hoog percentage van de bestellingen gebeurt al online.”    

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details