NLFR

Platform over interieur- & exterieurschrijnwerk
Nieuwe landmark langs E403 ‘opent deuren’
De speling van het licht en de wisselende kijkhoek tijdens het voorbijrijden creëren een dynamisch schouwspel, met het ARLU-logo als prominente kers op de taart. (Beeld: DVO-PHOTOGRAPHIC)

Nieuwe landmark langs E403 ‘opent deuren’

Vorig jaar kwamen de merken argenta en ROB definitief samen onder de vlag van ARLU. Met een gloednieuwe locatie langs de autosnelweg onderstreept de groep zijn ambitie en slagkracht. De strekmetalen gevelbekleding in messing is een knipoog naar het openen en sluiten van deuren, waar ARLU zich doorheen de jaren in specialiseerde. De gevel van 103 meter toont zich in verschillende facetten terwijl je er voorbij rijdt. Een geslaagde eyecatcher met een duidelijk verhaal.

De nieuwe site op het bedrijventerrein Ter Vlucht in Ardooie moest eigenlijk in 2021 al officieel geopend worden, maar corona strooide roet in het eten. Geen nood, dachten ze bij ARLU, dan organiseren we de feestelijke opening met wat vertraging gewoon in 2022. Logisch ook, dit gebouw verdient de passende égards. 

Met alle expertise in eigen huis stond ARLU zelf in voor het meubelbeslag van het nieuwbouwproject.

Het ontwerp van Binst Architects vertelt het verhaal van ARLU. “De zwarte plint van het gebouw hebben we als ‘logistieke sokkel’ bewust heel neutraal gehouden, om het contrast met de kroon te benadrukken”, legt architect Luc Binst uit. “De  warme uitstraling en het design van het ontwerp maken in één oogopslag duidelijk wat zich achter de façade afspeelt.” De strekmetalen gevelbekleding in messing illustreert de klinkende baseline ‘opening doors’. Een gedeelte met ‘geopende deuren’ gaat over in een gedeelte ‘gesloten deuren’. De speling van het licht en de wisselende kijkhoek tijdens het voorbijrijden creëren een dynamisch schouwspel, met het ARLU-logo als prominente kers op de taart.

Een dialoog tussen open en gesloten deuren. (Beeld: DVO-PHOTOGRAPHIC)

ROB en argenta verenigd

Vorig jaar brachten Argent Alu en Louage & Wisselinck de merknamen argenta (voor de binnenproducten) en ROB (voor de buitenoplossingen) definitief samen onder de overkoepelende bedrijfsnaam ARLU. Beide merken blijven wel bestaan, net zoals de ondertussen vertrouwde baseline ‘opening doors’. Met ARLU wil het bedrijf nog meer slagkracht hebben, door kennis te verenigen en een moderne productievloer te delen. De ambities zijn niet min. Van 36 miljoen omzet vorig jaar wil ARLU tegen 2026 groeien naar een jaaromzet van 50 miljoen euro. “Dat doen we door dicht bij de markt te staan en in te spelen op de trends van morgen”, zegt Wim Waelkens, algemeen directeur van ARLU. “Productontwikkeling en uitgebreide testing in eigen huis geven ons de mogelijkheid om snel te schakelen. Onze nieuwe productiesite van 22.000 vierkante meter, hier in Ardooie, geeft ons uiteraard nog veel meer opties.”

Medewerkers genieten van alle ruimte in de moderne productiehal.

Dat deurbeslag via ARLU zo een prominente rol krijgt, als onderdeel van de Renson-groep, hoeft trouwens niet te verbazen. CEO Paul Renson blikte tijdens de opening even terug op het verleden: “ARLU zet verder waar het voor Renson als familiebedrijf in 1909 allemaal mee begon: het deurbeslag. Ik ben dan ook trots op deze nieuwe stap voorwaarts. De sterke zichtlocatie langs de autosnelweg is uiteraard een meerwaarde voor de naambekendheid van ARLU.”

Vormgegeven door eigen expertise

Met alle expertise in eigen huis stond ARLU zelf in voor het meubelbeslag van het nieuwbouwproject. Ook verder in de functionele industriebouw in beton lees je de handtekening van moedergroep Renson. Voldoende licht, natuurlijke ventilatie en een intuïtief gebouwbeheersysteem: voor het ARLU-team is het aangenaam werken op de nieuwe locatie. 

Last, but not least, opent de productiesite in Ardooie spreekwoordelijk nieuwe deuren. De extra oppervlakte laat toe echte opstellingen te maken om innovatieve producten nog uitvoeriger te testen en te demonstreren. “Deze site is een ideale testcase voor nieuwe ontwikkelingen”, bevestigt Wim Waelkens. “Door ze hier te installeren, kunnen we pas echt in de praktijk testen en waar nodig nog bijsturen. Zo zijn onze innovaties helemaal klaar voor de interieursector.”    

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details