NLFR

Platform over interieur- & exterieurschrijnwerk
Heldere toekomstvisie, dicht bij de klant
Cras toonde zijn nieuwe beursstand voor het eerst op Prowood.

Heldere toekomstvisie, dicht bij de klant

Wie de beursstand van Cras zag op Prowood kreeg al een voorsmaakje van wat de toekomst in petto heeft. Cras heeft een intensieve periode van modernisering en automatisering achter de rug. Nu die fase afgerond is, komt de focus weer volledig op de klant.

Het mag duidelijk wezen: Cras heeft een kristalhelder toekomstplan en toont vastberadenheid in al zijn inspanningen en investeringen. Zo wordt er momenteel druk gebouwd aan een productiehal voor houtskeletbouwpakketten. Daarnaast is ook een derde thermo-oven in bestelling. Daarmee wil Cras volop inzetten op het duurzamer gebruik van lokale houtsoorten. Tegelijk worden nieuwe locaties gezocht voor extra fysieke vestigingen.

De collega’s die de Cras Prowood-stand bemanden genoten er alvast van om de klanten weer eens op een informele manier te kunnen onderdompelen in hun verhaal.

Om die toekomst te bereiken, wil het bedrijf dan ook de juiste profielen aantrekken. “Welzijn op het werk wordt om die reden ook een topprioriteit”, licht omnichannel manager Kenneth Tallir toe. “Cras moet een ‘great place to work’ worden. We denken dat het hier al fijn vertoeven is, maar de veranderende wereld stelt nieuwe verwachtingen waar ook Cras als werkgever creatief mee om wil gaan. Mobiliteit, thuiswerk, jobdoorstroming, … het zijn uitdagingen die ook voor ons kansen bieden. We zijn een familiebedrijf en willen de juiste waarden uitdragen naar al onze collega’s. Zonder ‘private equity’ policy op zoek naar snelle winst, maar met duurzame groei en het welzijn van onze medewerkers en onze klanten centraal.”

Nauw verwant met de vakman

Bij een heldere toekomstvisie hoort ook een fonkelnieuwe beursstand. Die toonde Cras voor het eerst op Prowood. De beursstand wil dicht bij de houtvakman blijven en dat is niet toevallig. “Na een intensieve periode van modernisering en automatisering van processen willen we nu volop focussen op de klant”, getuigt Kenneth. “Met nieuwe diensten, zowel digitale als fysieke, willen we ons profileren als de professionele partner bij uitstek. Denk aan een nachtsas voor afhalingen na de openingsuren, aan een ‘fastlane’ voor het afhalen van geplande bestellingen, aan digitale tools zoals bijvoorbeeld een digitaal klantenplatform, maar ook aan veel aandacht voor kwaliteit van onze goederen en onze diensten. Alleen door aan de verwachtingen van onze klanten te beantwoorden, kunnen we die rol echt opnemen. Die verwachtingen brengen we momenteel zo goed mogelijk in kaart. Op de beurs, maar ook via mail doen we daarvoor klantenbevragingen. Want alleen door eerst grondig naar onze klant te luisteren, kunnen we de juiste acties ondernemen.”

De collega’s die de Cras Prowood-stand bemanden, genoten er alvast van om de klanten weer eens op een informele manier te kunnen onderdompelen in hun verhaal. Met een nieuw beursconcept bovendien. “Dit nieuwe ontwerp is een voorbode van hoe onze fysieke vestigingen er in de toekomst zullen uitzien”, vertelt Kenneth Tallir. “Je kan het samenvatten als ‘het gedigitaliseerde atelier’, een plek die voor de houtvakman vertrouwd aanvoelt door de sobere, functionele inrichting maar tegelijk ook slimme digitale tools bevat om het bezoek zo interessant en efficiënt mogelijk te maken.”

De Cras-stand doet inderdaad aan als een atelier: werktafels, rekken voor houtresten, sobere kasten, zichtbare houtstructuren en industriële magazijnverlichting zorgen voor een uitnodigende en rustig ogende stand met een zorgvuldig uitgekozen selectie aan producten. In de rekken en kasten is verder veel plaats voor de vele stalen en brochures die de Cras-collectie rijk is. “Via interactieve touchscreens wordt de klant daarnaast uitgenodigd om meer te weten te komen over onze producten en diensten. Over twintig geselecteerde productstalen kom je dan weer alles te weten via een slim ingebouwd scansysteem in onze werktafels. Er valt dus veel te beleven”, besluit omnichannel manager Kenneth Tallir.

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details