NLFR

Platform over interieur- & exterieurschrijnwerk
Fakkel doorgegeven aan twee jonge ondernemers
Ook in de horeca is Roelandt Interieurbouw sterk actief. Zo draagt L’ Homard Bizarre in Sint-Martens-Latem de handtekening van dit bedrijf.

Fakkel doorgegeven aan twee jonge ondernemers

Toch zijn Pieter De Sutter en Florian Nachtergaele niet van plan om aan het authentieke karakter van de onderneming te raken. Integendeel, de twee nieuwe eigenaars willen verder bouwen op de fundamenten van familiaal vakmanschap die Roelandt Interieurbouw groot hebben gemaakt. 

Florian Nachtergaele en Pieter De Sutter nemen de fakkel van Wim en Paul Roelandt over.

Roelandt Interieurbouw zette zichzelf op de kaart door de kunst van houtbewerking om te zetten in hedendaags en creatief maatwerk van zeer hoge kwaliteit. Met de opkomst van de grote bioscopen kreeg de onderneming de wind in de zeilen. Door zich te specialiseren in de inrichting van dergelijke complexen wist Roelandt een solide reputatie uit te bouwen. “In deze periode investeerden de gebroeders Wim en Paul in een groot, modern atelier en bouwden ze hun team verder uit met een interieurvormgeefster, technische tekenaars, projectleiders en ervaren schrijnwerkers in het atelier en op plaatsing”, aldus Florian Nachtergaele. “Deze strategische beslissing heeft het succes van Roelandt Interieurbouw sterk bepaald. Door ontwerp, productie en plaatsing onder één dak te verenigen, kan de onderneming zelfs in de meest uitdagende totaalprojecten de kwaliteit en uitvoeringstermijn  garanderen.”

Roelandt Interieurbouw kreeg de opdracht om verschillende eet- en vergaderruimtes in het Europese parlement in te richten.

Kwaliteit als succesfactor

Doorheen de jaren breidde Roelandt Interieurbouw zijn actieterrein stelselmatig uit. Zowel residentiele klanten als horecazaken en winkelketens begonnen hun weg naar deze onderneming te vinden. “Ook de interesse van kantoor- en projectontwikkelaars in onze expertise groeit jaar na jaar”, aldus Pieter De Sutter. “In die mate zelfs dat we intussen meer dan 65 procent van ons zakencijfer realiseren in de projectmarkt. Enkele recente voorbeelden zijn het kantoor van Baker McKenzie in Brussel en verschillende eet- en vergaderruimtes in het Europees parlement. We kunnen dit een erg mooie evolutie noemen van een bedrijf dat eigenlijk vrij weinig op marketing heeft ingezet. Het gros van de opdrachten komt via mond-aan-mond reclame en via terugkerende (interieur)architecten. Eigenlijk is er geen mooier bewijs dat Roelandt echt kwaliteit aflevert. Dat is ook de grote reden waarom dit bedrijf mijn aandacht trok toen ik enige tijd geleden een carrièreswitch overwoog. Na twaalf jaar als bedrijfsconsultant wilde ik graag zelf als ondernemer in de maakindustrie stappen. Zo kwam ik bij Wim en Paul Roelandt terecht, en werd er een zaadje geplant dat dankzij vele gesprekken tot een echt overnameplan uitgroeide.”

In ACG Volvo Gent demonstreert het familiebedrijf eens te meer haar oog voor detail.

Met twee is het beter

Tijdens dat proces kwam Pieter De Sutter tot de conclusie dat zijn technische vakkennis te beperkt was om Roelandt Interieurbouw in zijn eentje naar een hoger niveau te brengen. Het lot was hem goed gezind toen hij Florian Nachtergaele tegen het lijf liep. “Na meer dan tien jaar als projectleider bij Beddeleem en een korte tussenstap als bestuurder bij StrakWerk (deel van de Groep Veldeman), was een eigen bedrijf de logische volgende stap,” vertelt hij. “Omdat Pieter en ik zo complementair zijn, was ik snel gewonnen voor het idee om gezamenlijk het roer van Roelandt Interieurbouw over te nemen.”

Roelandt Interieurbouw zet de kunst van houtbewerking om in hedendaags en creatief maatwerk.

Voortbouwen op fundamenten

Veel zullen de klanten en medewerkers niet merken van de overname: Roelandt Interieurbouw blijft op dezelfde manier werken als voorheen. Meer nog: broers Wim en Paul zullen nog een belangrijke periode in de onderneming actief zijn. “We geloven sterk in de fundamenten die zij hebben gelegd en willen alles van deze doorwinterde bedrijfsleiders leren”, aldus Pieter De Sutter. “Onze toegevoegde waarde zal erin bestaan een ‘jonger sausje’ over het geheel van processen te gieten. Concreet willen we vanuit onze ervaring in andere bedrijven optimalisaties doorvoeren om nog beter op de klantenwensen in te spelen, weliswaar zonder aan de kwaliteit en het vakmanschap te raken. Tenslotte willen we Roelandt Interieurbouw meer en beter in de spotlights plaatsen. Niet door agressieve publiciteitscampagnes, maar wel door de schitterende realisaties voor zichzelf te laten spreken.”    

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details