NLFR

Platform over interieur- & exterieurschrijnwerk

De campagne van AkzoNobel Wood Finishes is gericht op klanten in de EMEA-regio die hun duurzaamheid willen vergroten

Toonaangevende producent van houtcoatings maakt duurzame keuzes eenvoudiger 

AkzoNobel, een toonaangevende wereldwijde producent van industriële houtcoatings, heeft een nieuwe campagne gelanceerd om klanten in de EMEA-regio te helpen duurzamer te worden en hun milieuprestaties te verbeteren door voor de juiste houtcoatingpartner te kiezen. 

De campagne bestrijkt de merken AkzoNobel Wood Coatings en Sikkens Wood Coatings en maakt het OEM-klanten makkelijker om weloverwogen, op duurzaamheid gerichte beslissingen in hun bedrijfsvoering te integreren. Of het nu gaat om betere materialen, coatingoplossingen met een lange levensduur of slimme aanpassingen binnen de waardeketen, AkzoNobel wil zijn expertise en reputatie op het gebied van innovatie inzetten om zijn klanten te helpen bij het optimaal benutten van de mogelijkheden om afval te beperken, energie te besparen en hun CO2-voetafdruk te verlagen. 

“Duurzaamheid is belangrijk, maar ook complex, waardoor het moeilijk kan zijn om te bepalen waar u moet beginnen. Wij bieden oplossingen waarmee we onze klanten kunnen ondersteunen bij het duurzamer maken van hun bedrijf. De campagne gaat verder dan alleen coatings; hij is gericht op het in gang zetten van een overkoepelende, op verandering gerichte benadering en verantwoording in termen van resultaat – van de productie tot de producten en diensten die we aanbieden,” aldus Alan Hall, Regional Commercial Director, Wood Finishes and Adhesives EMEA.  

De campagne is op 28 juni van start gegaan en heeft als kernboodschap dat, wanneer het om duurzaamheid gaat, “Alle kleine beetjes helpen”, waarbij de acties en initiatieven over drie hoofdpijlers zijn verdeeld:  

· Het voortouw nemen verwijst naar de eigen inspanningen van AkzoNobel om tot 2030 de CO2-voetafdruk van zijn eigen waardeketen met 50% te verlagen en zo het voorbeeld te geven voor positieve verandering. 

· Nieuwe mogelijkheden verkennen – dit is gericht op de doorlopende investeringen van het bedrijf om zijn oplossingen duurzamer te maken, door de levensduur van zijn producten te vergroten, afval en onderhoud te beperken en binnen de hele waardeketen energie te besparen. De Wood Extralife garantie bijvoorbeeld biedt gegarandeerde bescherming: tot 12 jaar voor dekkende systemen en 7 jaar voor transparante systemen.  

· Verantwoordelijkheid delen – dit benadrukt de op waarde gerichte aanpak van AkzoNobel om onze klanten te ondersteunen bij het identificeren en benutten van kansen om hun CO2-voetafdruk te beperken en hun bedrijf duurzamer te maken. Door ledlampen in plaats van gewone lampen te gebruiken voor het uitharden van houtcoatings kan het energieverbruik tot 50% worden verlaagd. 

“Wanneer het om duurzaamheid gaat, kan iedereen een bijdrage leveren. Individuele acties lijken misschien onbetekenend, maar samen kunnen ze voor aanzienlijke verandering zorgen. Daarom zijn we altijd op zoek naar manieren om binnen de hele waardeketen producten, toepassingen en processen te verbeteren. We willen in samenwerking met onze partners de houtcoatingbranche duurzamer maken voor bedrijven, mensen en de planeet,” aldus Sarah Skinner, Market Segment Director, Wood Finishes and Adhesives.  

Meer informatie vindt u op akzonobel-industrial-woodcoatings.com 

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Wij gebruiken cookies. Daarmee analyseren we het gebruik van de website en verbeteren we het gebruiksgemak.

Details