De letters bru in de naam Bermabru geven meteen aan dat Brussel een belangrijke rol speelt in het verhaal van Bermabru. Een klein winkeltje groeide uit tot een toonaangevende groothandelaar en importeur van een heel rijk assortiment meubelbeslag en keukenaccessoires. En ondanks enkele verhuizen naar grotere locaties bleef Bermabru de hoofdstad van België trouw.
Op een (grote) boogscheut van de voetbalstadia van RWDM en Anderlecht, gelegen in Sint-Jans-Molenbeek en Anderlecht, praten we met Steven Vanes van Bermabru, groothandel en invoerder van meubelbeslag, keukenaccessoires en interieurbeslag. “Dat zijn ook meteen de twee gemeenten waar Bermabru in haar geschiedenis gevestigd is geweest”, verklaart Vanes. “Eerst als winkeltje, later in een groothandelsverhaal. Vandaag opereren we vanuit Anderlecht, een bewuste keuze zodat ook onze Brusselse klanten zich relatief makkelijk doorheen het verkeer kunnen bewegen. Vast staat dat onze aanzienlijke voorraad met meer dan 10.000 stockreferenties ons een van de toonaangevende spelers in de sector maakt, een vertrouwde partner voor meubelbeslag en keukenaccessoires. En met onze sterke service ontzorgen we onze klanten maximaal.”
“Waar beginnen met ons serviceverhaal?”, stelt Vanes zichzelf de vraag. “Service zit in onze werking ingebakken. Het aanbieden van een productgamma dat rekening houdt met een moderne vormgeving en de huidige trends rekenen we daar bijvoorbeeld ook bij. Ons gamma helpt onze klanten namelijk om projecten binnen te halen en te realiseren. Hoge kwaliteit in afwerking en techniek, en een eenvoudige montage zijn daarbij parameters die we mee in de gaten houden. Bovendien staat een team van bekwame mensen dagelijks klaar om alle mogelijke vragen te beantwoorden, in onze showroom, via telefoon door onze tweetalige binnendienst en ook door onze vijf vertegenwoordigers op de baan. Duidelijke informatie over producten en oplossingen wordt steeds belangrijker, daar zetten we met Bermabru dan ook stevig op in.”
De showroom in Anderlecht kwam al even ter sprake. “Het is hier dat we echt dieper kunnen ingaan op de mogelijke oplossingen van de verschillende fabrikanten met wie we, bij sommigen al vele jaren, een goede samenwerking hebben”, aldus Vanes. “Het is voor bezoekers soms wel even wennen. Zo kan je een opgestelde keuken niet bij iemand thuis plaatsen zoals die in de showroom staat. We gebruiken de keuken om bijvoorbeeld alle mogelijke afvalsorteersystemen naast elkaar te plaatsen, in verschillende lades en keukenkastjes. Kijk en vergelijk is dan de boodschap. Ook alle keukenkranen staan mooi opgesteld naast elkaar. Leveranciers, vormen, afwerkingen, …”
“Informatie geven en meedenken om oplossingen uit te werken zijn twee belangrijke pijlers die meer en meer aan belang winnen”, weet Vanes. “Daarom werken we onze webshop en website constant bij. Onze klanten weten heel veel en kunnen snel een bestelling plaatsen, zonder daarbij te moeten contact opnemen met onze binnendienst. We zien ons onlineluik dag na dag groeien. Rond dat bestellen hechten we veel belang aan het ‘bestellen op tijd’. Onze klanten werken bijvoorbeeld aan een project waarbij ze weten welke producten nodig zijn en wanneer ze die moeten gebruiken. Is dat meerdere weken in de toekomst, plaats dan toch nu al de bestelling met die gevraagde leverdatum duidelijk ingevuld. Wij waken er dan, samen met onze leveranciers uiteraard, over dat de benodigde producten er zijn. Precies op het moment dat ze nodig zijn. Zo werken onze klanten vlot verder en hebben ze tegelijkertijd geen (grote) opslagruimtes nodig om producten soms wekenlang te stockeren. Ook dat is service.”
Neem dan rechtstreeks contact op met Bermabru.
Contact opnemen