NLFR

Platform over interieur- & exterieurschrijnwerk
Haal alles uit de kast: haute cuisine recept smaakt naar meer

Haal alles uit de kast: haute cuisine recept smaakt naar meer

In de schoot van het moederbedrijf ontpopte deze gamechanger zich vlotjes met een sterke visie tussen de gevestigde waarden. We spraken met Philip Maljers, sinds de oprichting in 2010 managing director, over het groeiende succes.

Tekst: Rob Buchholz    Beeld: LMC

Maljers: “Waarom al 3500 klanten meermaals voor ons gekozen hebben? Zij realiseren meubel- en interieurbouw op maat voor veeleisende eindklanten en daarom vind je bij LMC uitsluitend kwaliteitsproducten van A-merken en dito service. We zijn geen supermarkt of traditionele groothandel, maar een gespecialiseerde partner die geen compromissen maakt op vlak van kwaliteit. Als geen ander beseffen wij dat de vakman het beste van zichzelf moet geven om zijn maatwerk met passie en trots af te leveren. Die wil daarvoor erkend en gerespecteerd worden. En wij samen met hen. Zij mogen terecht trots zijn op het resultaat van hun werk dat steeds opnieuw een exponent is van de vakkennis waarmee zij zich onderscheiden. Vooral de kleine tot middelgrote bedrijven helpen wij graag vooruit met alles wat wij hen kunnen bieden.”

“We zijn geen supermarkt of traditionele groothandel, maar een gespecialiseerde partner.”

Welke evoluties stel jij vast?

“Dit ambacht is snel geëvolueerd naar krachtige en kleinschalige slagvaardigheid door het slim inzetten van nieuwe technologie en digitaal aangestuurde productie. Alles draait om kwaliteit en efficiëntie om de effectiviteit te maximaliseren. Iedereen probeert zich zo goed mogelijk te organiseren om de rentabiliteit te behouden of te verbeteren. Die combinatie is vaak een uiterst lastige evenwichtsoefening, zeker in deze moeilijke tijden.”

En hoe speel je daar als toeleverancier dan een rol in?

“De kans op fouten verkleinen, zorgen dat men niks vergeet, het aanbieden van setreferenties in plaats van een puzzel aan losse componenten. Maar ook het verzorgen van duidelijke en volledige informatie, het nakijken van orders op volledigheid, intelligent de voorraad bewaken, compleet en foutloos leveren, productopleidingen faciliteren, proactief communiceren, een online bestelplatform dat eenvoudig en gebruiksvriendelijk is en het helpen besparen van tijd. Eigenlijk kan ik zo nog wel even doorgaan. Wist je dat 86 procent van de orderlijnen online besteld worden? Dat wij een uitleveringsgraad hebben van 98 procent met een foutenpercentage dat ongekend laag is in deze markt? Dergelijke performance is het resultaat van 95 jaar expertise met een passie voor verregaande service.”

“We hebben een online bestelplatform dat eenvoudig en gebruiksvriendelijk is.”

Wat zijn de toekomstplannen?

“Doorgaan op ons elan en klanten inspireren om ervoor te blijven gaan. We ondergaan intern een grondige transformatie om ons te wapenen tegen de snel veranderende wereld. Het digitale tijdperk willen we combineren met het humane, waarbij we het nieuwe ecosysteem in gedachten houden. Eind dit jaar lanceren we een nieuwe catalogus boordevol innovaties en oplossingen voor trends die de komende jaren de markt zullen veranderen (urbanisatie, telewerk, functioneel en ergonomisch design). We zetten daarmee onze ambitie kracht bij. Volgend jaar starten we de bouw van onze nieuwe vestiging en overschrijden we de kaap van 10 miljoen euro. Daarmee zitten we perfect op schema om verder onze stempel te drukken op deze boeiende markt.”    

"*" geeft vereiste velden aan

Stuur ons een bericht

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Kunnen we je helpen met zoeken?