Wat in 1948 begon als publiciteitsbureau in de vorm van een eenmanszaak, groeide doorheen de jaren uit tot een totaalpartner voor interieurinrichting en standenbouw. Publiganda blijft ondertussen vernieuwen en zichzelf heruitvinden. In coronatijden richtte het team zich op het ontwerpen, produceren en plaatsen van showrooms en (virtuele) standen. “We willen pionieren met een hybride benadering”, zegt zaakvoerder Koen Bogaert.
Met meer dan 60 jaar ervaring in standenbouw is Publiganda een internationale partner voor bedrijven met deelnames aan beurzen of congressen. De eigen ontwerpers gaan voor je aan de slag of je bestaande ontwerp krijgt vorm in het ruime atelier, onder leiding van ervaren projectmanagers. Koen Bogaert: “We hebben zo’n 9.000 vierkante meter aan ateliers en magazijnen. Dat geeft ons alle ruimte om projecten uit te werken met moderne CNC-machines. Wat interieurprojecten voor ketens betreft, laat het ons bovendien toe elementen in serie te produceren, wat de prijs drukt, en ze in de meest ideale omstandigheden op te slaan.”
Een gevestigde waarde met internationaal aanzien kenmerkt zich door kwaliteit en flexibiliteit. Zeker in uitdagende tijden, waarin COVID-19 vooral op het beursaanbod een sterke impact heeft. “We begonnen showrooms en virtuele beursstanden te ontwerpen”, vertelt Koen. “Dat sloeg aan. Nu de beurzen opnieuw meer op gang komen, blijven we ook dat virtuele luik verder ontwikkelen. De grote denkoefening voor de komende maanden is hoe we dat virtuele aspect optimaal combineren met het fysieke aanbod. Voor alle types commerciële ruimten willen we opnieuw een pioniersrol opnemen. In binnen- en buitenland.”