Nieuwe leveranciers en producten voor geselecteerde partners
De groeiende trend naar premium totaalinterieurs vraagt van interieurbouwers een ander soort toelevering. Als vakman wil je producten aanbieden van de hoogste kwaliteit die perfect bij elkaar passen. Zonder zelf een dozijn leveranciers aan te doen voor je zelfs maar een offerte opmaakt voor je klant, als het even kan. Een kwalitatieve aankoopgroepering maakt daarin het verschil, voor jou als professional en voor je eindklant.
Partners ondersteunen, adviseren en hen faciliteren in alles wat ze doen: dat is precies wat Brio Group als aankoopgroepering doet. In hun netwerk verbinden ze zelfstandige ondernemers als partners met elkaar. En hun aanbod blijft groeien, want waar ze oorspronkelijk focusten op keukentoestellen en sanitair, merken ze vandaag dat hun klanten steeds meer totaalinterieurs aanbieden. “De vraag naar hoogwaardige interieurs neemt opmerkelijk toe. Dat bewijst voor ons dat de vakman de toekomst is. Daarom verbreden we met Brio Group ons aanbod, zodat we hen nog meer kunnen ondersteunen”, licht Caroline Dries, Business Development Manager bij Brio Group, toe. “Dit voorjaar verwelkomen we heel wat interessante leveranciers. Dat merk je als je onze brochure leest boordevol nieuwe partners.”
Een van de nieuwe leveranciers waar Brio Group mee uitpakt is het Nederlandse Baars & Bloemhoff, bekend als groothandel in decoratief plaatmateriaal.
“Van spaanplaat en mdf tot fineer en van HPL tot Solid Surface: voor werkelijk elk project en elke stijl vind je bij hen het juiste plaatmateriaal in hun overzichtelijke webshop. Met Baars & Bloemhoff als leverancier bieden we onze partners nog meer exclusieve merken en materialen aan.” Naast plaatmateriaal heb je als Briopartner ook toegang tot alle soorten keramiek. Of je nu keukenwerkbladen, een tablet voor een badkamermeubel of een high-end douchewand zoekt, Brio Group leidt je naar de juiste partij om jouw product net iets specialer te maken. Geen standaardoplossingen maar afwerkingen op maat die eruit springen en voor je klant het verschil maken.
Naast nieuwe leveranciers zet Brio Group ook in op nieuwe productgroepen. Zo kan je naast eetkamermeubilair – denk aan passende barkrukken in een nieuwe keuken of een stijlvolle tafel – bij hen terecht voor salonmeubilair. Daarmee evolueren ze steeds meer naar een onestopshop voor de volledige inrichting voor je eindklant. Caroline: “Als een vakman een interieur aanbiedt, dan wil hij zijn klant alles kunnen leveren. Ook salons die passen bij de afwerking van de keuken of bij de ingemaakte kasten in de woonkamer. Er zijn gesprekken met heel wat boeiende leveranciers gaande, dus ik hoop onze partners ook hierover binnenkort meer te kunnen vertellen.” Om onder andere nog meer in te zetten op hoogwaardig meubilair trekt het Brio-team in april naar het Salone Internazionale del Mobile in Milaan. Benieuwd welke trends en leveranciers ze daar zullen ontdekken.
Naast de voordelen van een retailgroep blijft Brio ook inzetten op diensten waarmee ze hun partners inspireren en informeren. Zo blijf je als Briopartner op de hoogte van de nieuwste trends in materialen en technieken, maar kan je ook bijleren over bijvoorbeeld marketing. Het is duidelijk: lid zijn van de Brio Group laat je volledig focussen op je eigen sterktes, in alle rust en vertrouwen.