Philips Constant bestaat 100 jaar. De vijfde generatie zal stilaan zijn stempel drukken op de vernieuwde aanpak en expansie. “De feeststemming hebben we moeten temperen maar we zetten alvast in met een vernieuwd en krachtig logo”, klinkt het trots bij Philips Constant.
Philips Constant bouwde vier generaties lang kwalitatieve houtbewerkingsmachines. Vandaag verdelen ze topmerken zoals Holz-Her, Martin, Grundner, Gannomat en verplaatste de focus zich naar intelligente productiesystemen van klein tot zeer groot met efficiënte service. Doorheen de jaren groeide Philips Constant mee met de klanten en hun uitdagingen. Enkel belangrijke evoluties in de sector vertalen zich duidelijk in het machine-aanbod.
Thibaud Philips licht deze trends toe: “Vroeger richtten schrijnwerkers zich meestal op een volledig pakket ramen, deuren, interieur en zo meer. Nu is specialisatiede enige optie. Klanten gaan voor bijvoorbeeld trappen en ramen vaker naar gespecialiseerde grote producenten. Daarnaast merken we vooral dat de toekomst bij CNC-gestuurde bewerkingscenters ligt, aangestuurd vanuit kantoor. De investering in een nieuw machinepark is dan ook niet gering. We zien steeds meer kleine bedrijven de gedeelde investering doen en hun atelier delen.” Verder ziet Thibaud twee groepen bij de nieuwe generatie schrijnwerkers. Enerzijds zijn er meer startende bedrijven met eigen productie, anderzijds specialiseert een deel van de klanten zich in plaatsing. Tot slot zit de plaatverwerkende industrie duidelijk in de lift.
Philips Constant heeft altijd ingezet op innovatie. “Twintig jaar geleden introduceerden we automatische platenmagazijnen in België op kmo-niveau. We hebben momenteel 100 logistieke systemen in productie”, duidt Thibaud. “We zijn de pionier in nestingmachines en we integreren deze machine in een innovatief productieconcept met automatisch laden en afstapelen van afgewerkte werkstukken. Onze persoonlijke aanpak en beschikbaarheid worden erg naar waarde geschat door onze klanten. Elke dag opnieuw overtuigen wij onze klanten dat kwaliteit de voordeligste koop is. En dat doen we met plezier nog eens minstens 100 jaar.”