Individualiteit is de vrijheid om te kiezen – en een megatrend die de eisen die wij aan het leven en wonen stellen permanent verandert. Een andere visie op waarden laat de consumenten andere eisen stellen aan vormgeving, gebruik en functie van ruimtes en meubels. Dat stelt de meubelsector voor een zowel conceptionele als economische uitdaging. Hettich ziet daarin een grote kans en tilt de individualiseerbaarheid van producten op basis van complete concepten naar een hoger plan.
Hettich heeft met Fascin[action] al drie belevingsdimensies vast-gelegd, die consumenten motiveren bij de aanschaf van meu-bels: vormen voelen, van comfort genieten en ruimte winnen. De nieuwe koperidentiteit verlangt steeds meer naar individuali-seerbare producten die als vanzelf geïntegreerd kunnen worden in de persoonlijke waarden en levensstijl. Er wordt geen meubel-stuk gekocht, maar levenskwaliteit, flexibiliteit of duurzaamheid. Keuken- en meubelkopers worden zodoende een heterogene groep, waarin ieder individu zich persoonlijk en emotioneel aan-gesproken wil voelen.
Individualiseerbaarheid is de nieuwe norm
Bij Hettich is de filosofie al jaren de consument toegevoegde waarde bieden door de individualisering van meubels en de mogelijkheid om dit economisch meetbaar te maken. De platformconcepten voor de schuifladesystemen ArciTech en InnoTech Atira bieden klanten nu al de mogelijkheid om op basis van één zijwand een enorme product- en designdiversiteit te realiseren. Uitgaande van het platformidee stelt Hettich voortaan allesomvattende concepten met inspirerende productoplossingen centraal voor elke woning die ruimte bieden aan nieuwe meubelideeën. Op Interzum 2019 toont Hettich zijn exclusieve productoplossingen en totaalconcepten voor comfort, design en opbergruimte, waarmee individualiseerbaarheid de norm kan worden.